150557
Książka
CD
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ; nr 220)
Książka zawiera płytę CD. Prezentowana publikacja ma na celu rekonstrukcję i krytyczną analizę szkolnej narracji historyczno-dydaktycznej w polskich podręcznikach do nauczania historii w gimnazjum, wydawanych systematycznie po najnowszej korekcie podstaw programowych w 2008 roku. Narracje te badane są pod kątem występowania w nich stereotypowych wzorców kobiet, ze szczególnym uwzględnieniem oceny ich roli i miejsca w prezentowanych koncepcjach historii narodu i państwa, Europy i świata, w wyniku czego Autorki proponują nowe równościowe spojrzenie na dzieje człowieka z uwzględnieniem szerokiego spektrum aktywności kobiet w przeszłości. Przedstawione wyniki znajdą szerokie zastosowanie praktyczne, wpłyną też na uwrażliwienie historyków, nauczycieli, metodyków, autorów i recenzentów podręczników na problem stereotypów związanych z płcią oraz kwestie równouprawnienia kobiet i mężczyzn w społeczeństwie.
Status dostępności:
Oddział "Czechowice" Wypożyczalnia dla Dorosłych Nr 116
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia s. 607-618.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej